Faza kolejna trzecia najdłuższa.
Zapoczątkowanie działania.
4 – Inwestowanie w komunikację.
Przekaż wizję, zdobądź poparcie. Zadbaj o to, aby jak najwięcej osób rozumiało i akceptowało wizję oraz strategię.
Proces zarządzania zmianami prawdopodobnie będzie konkurować o uwagę zespołu z wieloma innymi priorytetowymi kwestiami w organizacji. Dlatego zasadnicze znaczenie mają bezpośrednie wysiłki, aby prawidłowo komunikować zmianę wizji na różnych poziomach organizacyjnych, aby zagwarantować, że cała firma się o tym dowie.
5 – Wzmocnij cały skład.
Zmobilizuj wszystkich do działania.
Niektóre procesy zmian zawodzą nie tylko z powodu braku zaangażowania ludzi, ale także z powodu braku przygotowania firmy, w kwestii zmiany.
Należy właściwie usunąć bariery czy to ludzkie, techniczne, regulacyjne. Gdy ich nie będzie, to ci, którzy chcą urzeczywistniać wizję, będą mogli to robić. Będzie można bez przeszkód przyjmować nowe rozwiązania.
Ten krok do zmiany jest niezwykle ważny! Wielu szefów nie daje możliwości zabrania głosu.
Często to właśnie ludzie, zespoły na co dzień radzą sobie z porażkami, co jest kluczowe, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów i wprowadzanie zmian.
6 – Cele krótkoterminowe
Jak najszybciej osiągnij widoczny, jednoznaczny sukces, nie musi być gigantyczny, spektakularny, całościowy, niech po prostu będzie cząstką całej wizji.
Ludzie czują się bardziej zmotywowani, gdy widzą postęp. Trzeba zespołom stworzyć cele krótkoterminowe. Umożliwia to ich osiąganie i daje nagrody tym, którzy działają na rzecz zmiany.
Planując zmiany ustalaj priorytety działań. Da to efekty które możesz natychmiast odczuć, które pomagają udowodnić, w jaki sposób proces jest korzystny dla organizacji.
7 – Nie zwalniaj
Cele krótkoterminowe są atrakcyjne na wczesnym etapie, prawdziwe zmiany wymagają czasu. Nie spoczywaj na laurach. Te pierwsze sukcesy to pierwszy krok. Teraz trzeba działać dalej, mocniej. Nakłaniaj do dalszych, jeszcze efektywniejszych działań. Nie ustawaj w inicjowaniu kolejnych zmian, dopóki wizja nie przerodzi się̨ w rzeczywistość.
Teraz trzeba też wziąć pod uwagę też zmiany strukturalne i głębokie. Do osiągniecia pewnie w dużo dłuższym czasie, nie krótkoterminowym. Tylko one będą w stanie wprowadzać ciągłe usprawnienia procesów i projektów.
Kolejna faza „utrwalanie wyników”.
Poniżej 4 fazy zmiany transformacji (są to linki prowadzące do artykułów opisujących poszczególne fazy):